Elektroniniai vadovėliai nėra labai patogūs

Visai popierinei spaudai vis aktyviau keliaujant į elektroninę erdvę, netyla kalbos apie tai, kad mokiniams ar studentams ateityje nereikės popierinių vadovėlių ir knygų. Kalbos kalbomis, o Vašingtono Universitete buvo atliktas konkretus tyrimas, siekiant išsiaiškinti elektroninių vadovėlių pritaikomumą ir patogumą studentams.

Pažiūrėkime, kokie rezultatai buvo paskelbti.

Pirmiausia, apie sąlygas. Tyrimas tęsėsi net 7 mėnesius, ir jo metu 39 studentai gavo “Amazon Kindle” skaityklę su pilnu vadovėlių rinkiniu elektroniniu formatu. Ėjo mėnesiai, ir dėstytojai stebėjo studentų mokymosi ir skaitymo tendencijas. Išvados nėra džiuginančios – mažiau nei 40 procentų dalyvaujančių pasiliko prie elektroninės skaityklės, praėjus 7 mėnesiams. Likusieji grįžo prie popierinių užrašų ir įprastų knygų skaitymo.

Priežasčių buvo įvairių. Pagrindiniai tokių įrenginių trūkumai buvo išsakyti tokie:

Sunku arba beveik neįmanoma atsidaryti dviejų skirtingų lapų vienu metu, o to besimokant dažnai prireikia;

Gana nepatogi funkcija, kur galima daryti žymėjimus “paraštėse”;

Jeigu reikia ne skaityti, o tik peržvelgti tekstą – popierinėse knygose tai daug patogiau ir greičiau;

Teksto įsiminimo laipsnis yra didesnis iš popierinių knygų, nes yra pasąmonėje įsimenama knygos lapo vieta, kur buvo nurodytas tekstas, elektroninėje skaityklėje tai nėra įmanoma.

Taigi, dar vienas argumentas tiems, kas labai garsiai deklaruoja skaityklių progresą – gal mūsų smegenys tiesiog tam dar nepritaikytos? Pagalvokime: o jeigu būtų suteiktos sąlygos ir visa mokyklinė/universitetinė literatūra būtų prieinama TIK elektroniniu formatu, ar nuo to palengvėtų mokslo procesas?

Šaltinis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *